טיול נגיש בזכרון יעקב ורמת הנדיב

טיול נגיש בזכרון יעקב ורמת הנדיב- הטיול שלנו לסופ"ש הקרוב הוא מקום מרהיב ואולי המפורסם ביותר מבין מושבות הנדיב הברון רוטשילד- זיכרון יעקב.

זיכרון יעקב החלה את דרכה ככפר איריסים ערבי ונחשבת כיום לאחת מערי התיירות האהובות בארצנו.

ההליכה לאורכה ורוחבה של העיר תפגיש אתכם עם ההיסטוריה לצד גלריות, מסעדות ואווירה נעימה.

הסיורים בזיכרון יעקב מתאימים למשפחות, זוגות, קבוצות, כסאות גלגלים ועגלות תינוק.

תוכלו להתחיל את הטיול שלכם בשער ישי ותמשיכו לאורך רחוב המייסדים ורחוב הנדיב, תוכלו לעצור ביקבי הכרמל (סיורים מתקיימים בתיאום מראש) ולבקר בבית אהרונסון.

בנוסף יש שלל סדנאות המתקיימות ברחבי העיר בהם תוכלו להעביר את זמנכם ולהנות מהעשייה.

פיסות מידע:

זיכרון יעקב- בשנת 1882 הגיעה קבוצת עולים מרומניה אל גבעות הכפר זמארין והתיישבו במקום והחלו לעבוד בחקלאות לאחר שרכשו את האדמות.

התנאים היו קשים לאור ההתמודדות עם המחלות שפקדו אותם, הסכסוך עם התושבים הערבים אשר סביבם, כך שמצבם היה על סף קריסה ולכן פנו לעזרה.

העזרה לא איחרה להגיע, וכך, האדמות נרכשו על ידי הברון בנימין אדמונד דה רוטשילד בשנת 1883 (זיכרון יעקב נקראת ע"ש אביו של הברון) ולאחר ביסוס המושבה, צמיחתה הכלכלית ופיתוח תעשיית היין, נבנה במושבה היקב הגדול בשנת 1889.

חסותו של הברון נמשכה כעשרים שנים והפכה לאחת מהמושבות המשמעותיות בארצנו.

מהיכן מתחילים:

שער ישי ורחוב המייסדים– משער ישי ועד לבית אהרונסון תוכלו להתפעל מאופי הבנייה המאפיין את המושבה, תבחינו בחומות המחיצה אשר מפרידות בין הבתים בחצרות האחוריות שלהן, כחלק ממלאכת השימור בזיכרון ניצבים ליד חלק מהבתים שלטי הסבר השופכים אור על החלוצים.

מוזיאון ניל"י- בית אהרונסון- את מוזיאון ניל"י תוכלו למצוא ברחוב המייסדים 40, הבית בו פעלה המחתרת להעברת מידע לבריטים על פעולות הצבא התורכי בתקופת האימפריה העותמנית, הבית בו נטלה את חייה שרה אהרונסון בירייה לאחר שעונתה קשות ע"י התורכים,  זהו בית אשר הכיל את כל סודות המחתרת העברית הראשונה והמפורסם ביותר ברחוב.

הכניסה למוזיאון כורכה בתשלום ויש לתאם את הגעתכם מראש בטלפון:  04-6390120

מחירים: מבוגר-26 ₪, סטודנט-20 ₪, אזרח ותיק- 13 ₪ .

שעות פעילות המקום: ימים ראשון, שני, רביעי וחמישי בין השעות 8:30-15:00, ימי שלישי 8:30-16:00, שישי וערבי חג  8:30-13:00

בית הכנסת "אוהל יעקב"- בהגיעכם למפגש רחובות "המייסדים" ו"הנדיב" תוכלו לראות את בית הכנסת אשר נבנה בשנת 1886 ונקרא על שם אביו של הברון דה רוטשילד, יעקב. בית הכנסת נחשב למפוארים והכניסה פנימה לא מאכזבת. בהמשך לרחוב הנדיב תוכלו למצוא מגוון רחב של מסעדות לארוחת הצהריים או גן רחב ידיים בו תוכלו לערוך פיקניק ולהנות מצמחייה ופרחים בשלל צבעים.

טיול נגיש בזכרון יעקב ורמת הנדיב

דרכי הגעה:

ניסע בכביש 2 ובמחלף זיכרון נרד לכיוון כביש 70 בכיוון מזרח ונעלה לזיכרון בכביש 652.

בכיכר הראשונה, שנמצאת בסמוך ליקבי כרמל, נמשיך ישר, ונחלוף על פני אמפיפארק משמאלנו, מכאן נעקוב אחר השילוט לזיכרון יעקב (היצמדו לימין). בכיכר השנייה נמשיך ישר ובכיכר השלישית (כיכר משה) נפנה ימינה (מערבה) ונמשיך ישר עד שנבחין במגדל המים ובאנדרטה למייסדי היישוב. בקצה הרחוב נמצא שער ישי.

אז…. תהנו ותזכרו את זיכרון.😊

תפריט נגישות