נגישות ברכבות

 

נגישות ברכבות-חייבים להיות אמצעי ההנגשה הבאים:

*בכל רכבת ארצית יהיה קרון נגיש אחד לפחות.

*ברכבת ארצית שיש בה קרונות שנכנסו לשימוש לראשונה לאחר תחילתן של תקנות אלה, יהיה קרון אחד לפחות שמותקנים בו שירותים נגישים.

בקרון נגיש יתקיימו כל אלה:

1. בדפנות החיצוניות, ובדלת הכניסה מצדה החיצוני מימין, מותקן סמל הנגישות הבין-לאומי.

2. רוחב הדלת המיועדת לכניסה של אנשים הנעים בכיסא גלגלים, המעבר מהכניסה לקרון עד למקומות שהוקצו להם, והמקומות שהוקצו יהיו כמפורט בתקן U.I.C.

3. בפתחי הכניסה והיציאה יותקנו, לכל רוחב הסף, פסי אזהרה.

4. מדרגות, מאחזי יד, בליטות ופתחים סומנו בצבע צהוב על רקע הנוגד את סביבתו.

5. מסעדי היד במושבים לאנשים עם מוגבלות ניתנים להרמה ומסומנים בצבע צהוב.

6. משטח רצפת הקרון עשוי מחומר מונע החלקה.

7. ישנה הקצאה במקומות הישיבה עבור הנוסעים הבאים:

(א) שני מקומות לאנשים עם מוגבלות הנעים בלא כיסא גלגלים.

(ב) מקום ישיבה אחד לאדם עיוור המלווה בכלב נחיה.

(ג) שני מקומות ישיבה לאנשים עם מוגבלות הנעים בכיסא גלגלים כשלצד כל אחד מהם מקום ישיבה למלווה.

(8) הותקנו בו אמצעים קוליים כמפורט בפרט 1 בתוספת השמינית, למתן מידע על התחנות שבקו הנסיעה ולהודעות חירום בזמן אמת.

(9) הותקנו בו אמצעים חזותיים כמפורט בפרט 2 בתוספת השמינית, למתן מידע על התחנות שבקו הנסיעה.

 

נגישות ברכבת ישראל:

 

נגישות בתחנות הרכבת

  • דרכי הגישה מתחנות האוטובוסים ואמצעי התחבורה השונים, אל תחנות הרכבת בשטחי רכבת ישראל –  מונגשות.
  • ​​מקומות חניה נגישים קיימים בתחנות שבהן קיים חניון ייעודי לנוסעי הרכבת.
  • בכל תחנה קיים תא שירותים נגיש.
  • בקופות קיימות מערכות עזר לשמיעה (סליל השראה) דף ועט לבקשתכם.
  • בתחנות שבהן ישנה עמדת מודיעין מאוישת, מותקן רמקול הכוונה, הניתן להפעלה ע"י שעון/אפליקציית "Step hear", עבור אנשים עם לקויות ראייה. העמדה מסומנת בצבע המנוגד לסביבה.
  • המדרגות מסומנות באמצעי אזהרה ללקויי ראייה ומאובזרות במאחזי יד יציבים.
  • במעליות ישנם לחיצים מישושיים בליווי כתב ברייל, מראות ופתח כניסה ברוחב 80 ס"מ.
  • ברציפים ישנו מתקן הרמה (מעלון) לסיוע בעלייה לרכבת, לנוסעים עם מוגבלות. מתקן ההרמה מתאים לכיסאות גלגלים במידות של עד 120/80 ס"מ ובמשקל של עד 320 ק"ג (כיסא גלגלים ונוסע).
  • קירות, דלתות ומחיצות שקופים, מסומנים באמצעי אזהרה ללקויי ראייה.
  • מכונות אוטומטיות לקבלת מידע או להנפקת כרטיסים, נגישות לכיסא גלגלים וכוללות הוראות שימוש בכתב מישושי וברייל.
  • מידע נגיש על לוחות זמנים עדכניים קיים גם באתר האינטרנט, באפליקציות ובמוקד המידע הטלפוני. 
  • ניתן להשיג לוחות זמנים בחוברות עם כתב מוגדל, בקופות המאוישות.
  • בתחנות מותקנים לוחות מידע אלקטרוניים, המציגים יעדים ומועדי נסיעה. המידע מוצג בצבע צהוב על רקע כהה ובתווים שאינם נעים.
  • בכל תחנות הרכבת קיים כיסא גלגלים לשימוש הנוסעים במידת הצורך. לפרטים נוספים יש לפנות אל איש צוות התחנה בשעות הפעילות. 
  • אם נתקלתם בבעיית נגישות בתחנה, יש ליידע את הצוות במקום או את מוקד שירות הלקוחות (5770* – שלוחה 2).